Όσο πιο νωρίς ξεκινήσει ένα παιδί μαθήματα μουσικής τόσο το καλύτερο, Από 18 Μηνών τα παιδιά μπορούν να ενταχθούν στο ομαδικό πρόγραμμα «Bebe music» μαζί με τον Γονέα και από 4 ετών στο ομαδικό μάθημα της μουσικοκινητικής αγωγής «Carl-Orff».

Τα προγράμματα αυτά είναι ο καλύτερος τρόπος για να έρθει το παιδί σε μια πρώτη επαφή με τη μουσική μέσα από το παιγνίδι. Ατομικό μάθημα μουσικού οργάνου ξεκινάμε συνήθως μετά την ηλικία των 5-6 ετών. Σε εξαιρετικές περιπτώσεις που το παιδί το θέλει πολύ, μπορούμε να ξεκινήσουμε και σε μικρότερη ηλικία.

Η μουσική βοηθάει τα παιδιά προσχολικής ηλικίας, καθώς χρησιμεύει στο να τα βοηθήσει να κατανοήσουν έννοιες όπως: ψηλά και χαμηλά, γρήγορα και αργά, ξεκινώ και σταματώ κλπ. Το να διαβάζουν μουσικές νότες από αριστερά προς τα δεξιά βοηθάει στο να χρησιμοποιούν αργότερα την ίδια φορά (από αριστερά στα δεξιά) για να διαβάσουν λέξεις ή να γράψουν. Το να κρατάνε το ρυθμό και να μετράνε ένα μουσικό κομμάτι (1,2,3,4) ενισχύει το ρόλο των αριθμών και βοηθάει τα παιδιά να κατανοήσουν καλύτερα τις πρώτες μαθηματικές έννοιες. καθώς η μουσική εκπαίδευση ενισχύει τις συνάψεις μεταξύ περιοχών του παιδικού εγκεφάλου που είναι υπεύθυνες για την κίνηση. Αυτό, όμως, συμβαίνει αν το παιδί αρχίσει ένα μουσικό όργανο πριν την ηλικία των 7 ετών. Αν ι ένα παιδί ξεκινά την εκμάθηση ενός μουσικού οργάνου σε ηλικία 7-8 χρονών, καθώς σε αυτή την ηλικία υπάρχει μεγαλύτερη μουσική δεκτικότητα ώστε να αναπτύξει μουσικές δεξιότητες. Άλλωστε, στην ηλικία αυτή έχει ήδη μπει το παιδί σε ένα πρόγραμμα διαβάσματος στο σχολείο, με αποτέλεσμα να μπορεί ευκολότερα να συνδυάσει μαθήματα μουσικής και μελέτη. Ωστόσο, συχνά υπάρχουν και εξαιρέσεις, όπου παρατηρούμε μουσικές επιδεξιότητες σε παιδιά ηλικίας από 5-6 ετών.

Η συμβουλή μας είναι να αφήνουν οι γονείς τα παιδιά να επιλέγουν το όργανο που τους αρέσει μέσα από μουσικά παιχνίδια. Το καλύτερο είναι να δοθεί στο παιδί η ευκαιρία να γνωρίσει όσο το δυνατόν περισσότερα μουσικά όργανα, να τα παρατηρήσει, να ακούσει τους ήχους τους και τελικά να επιλέξει αυτό που θα το εντυπωσιάσει περισσότερο. Ο εντυπωσιασμός αυτό είναι που θα προκαλέσει την αφοσίωση που θα δείξει το παιδί στο όργανο αυτό Γι αυτό και προτείνουμε στους γονείς οι μικροί μας σπουδαστές ηλικίας 4-6 ετών να έχουνε παρακολουθήσει το ομαδικό διετές πρόγραμμα του μουσικοκινητικού συστήματος Carl- Orff όπου μέσα από αυτό το πρόγραμμα θα μπορέσουν να αποφασίσουν μονα τους τα παιδιά ποιο είναι το Μουσικό όργανο που τους αρέσει.

Στην αρχή δεν είναι απαραίτητο, ,μπορείτε να ξεκινήσετε χωρίς να έχετε δικό σας μουσικό όργανο και να έρχεστε στο ωδείο να μελετάτε. Καλό θα ήτανε όμως ,το συντομότερο δυνατό να πάρετε και το δικό σας μουσικό όργανο, έτσι ώστε η πρόοδος σας να είναι πιο γρήγορη.

Φυσικά και μπορείτε, η Μουσική δεν έχει ηλικία και σε όποια στιγμή της ζωής μας μπορούμε να ξεκινήσουμε. Η μουσική έχει αναγνωριστεί κατά καιρούς από πολλούς επιστημονικούς κλάδους για τις πολλαπλές θεραπευτικές της ιδιότητες! Μπορεί να συμβάλει στη διαχείριση του πόνου και του άγχους, καθώς και μπορεί να επιδρά θετικά σε λειτουργίες του εγκεφάλου και στη μάθηση, στη φυσική δραστηριότητα και στο συντονισμό των κινήσεων, στην παραγωγικότητα και στη δημιουργικότητα, στη χαλάρωση και στον ύπνο, στη βελτίωση της διάθεσης και στη μείωση αρνητικών συναισθημάτων. Όλες αυτές οι ευεργετικές ιδιότητες της μουσικής δεν ισχύουν μόνο για τα παιδιά αλλά και για τους μεγάλους!!!

Τα πιάνα είναι τα μόνα όργανα που δε μπορεί να τα κουρδίσει ο ίδιος ο πιανίστας, κι αυτό γιατί χρειάζεται ειδική εκπαίδευση και εξάσκηση που δεν είναι δυνατόν να την έχει. Όπως με όλα τα χρηστικά πράγματα, έτσι και ένα πιάνο αναπτύσσει προβλήματα στο πέρασμα του χρόνου και το χόρδισμα βοηθά στην πρόληψή τους. Ακόμα και κανείς να μην παίζει στο πιάνο του, ο καιρός(υγρασία- ζέστη, απότομες μεταβολές θερμοκρασίας) το επηρεάζουν 24 ώρες την ημέρα και πρέπει να χορδίζεται τακτικά.

Ένα καινούργιο Πιάνο πρέπει να χορδίζεται τέσσερις φορές τον πρώτο χρόνο και δύο φορές κάθε χρόνο τα επόμενα χρόνια εφόσον κάποιος παίζει ή παίρνει μαθήματα. Εάν κανείς δεν το παίζει, για να προστατευτεί από βλάβες πρέπει να χορδίζεται τουλάχιστον μία φορά το χρόνο.

Για την καλύτερη πρόοδο του σπουδαστή προτείνουμε τα μαθήματα να γίνονται στο Ωδείο, στην περίπτωση όμως όπου κάποιος σπουδαστής για λόγους ανωτέρας βίας δυσκολεύεται να έρθει , τότε σε συνεννόηση με την Διεύθυνση του Ωδείου «Θαλής» μπορεί να παρακολουθήσει τα μαθήματα και κατ οίκον. Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να απευθυνθείτε και στην Γραμματεία του Ωδείου «Θαλής».